Tory wyścigowe rodzaje
Na całym świecie istnieje wiele rodzajów torów wyścigowych. Wszystkie mają swój własny zestaw zasad, układ toru i model pojazdu. Poniżej znajduje się lista najpopularniejszych typów torów wyścigowych.
- Obwód: tor ma kształt owalny lub okrągły, na którym samochody pokonują okrążenia w jednym kierunku. Mogą być utwardzone lub nieutwardzone. Samochody nie mogą skręcać na tego typu torze.
- Trasa drogowa: Ten typ toru wyścigowego ma zakręty, po których samochody mogą przejeżdżać w obu kierunkach. Tory te są również znane jako tory uliczne, ponieważ często odbywają się na drogach publicznych zamkniętych do celów wyścigowych.
- Tor z cyfrą 8: jest okrągłym torem z dwoma pętlami i jest zwykle używany do wyścigów motocyklowych.
Tory wyścigowe podstawowe informacje
Tor wyścigowy to specjalnie zaprojektowany obiekt do wyścigów zmotoryzowanych. Tor może być utwardzony lub nieutwardzony i może mieć różne kształty i układy. zasadach bezpieczeństwa.
Tory zwykle są wykonane z betonu, asfaltu, żużla lub innych materiałów.
Głównym celem toru wyścigowego jest zapewnienie bezpiecznego, kontrolowanego i przewidywalnego środowiska dla pojazdów wyścigowych. Tor musi mieć zapewnione również barierki zabezpieczające, które oddzielają zawodników od widzów lub innych pojazdów. Typowy tor wyścigowy o owalnym kształcie ma obszar wewnętrzny zwany polem bramkowym, który zawiera pole startowe i doły, w których samochody są montowane między wyścigami. Na zewnątrz tego owalu znajduje się obszar zwany backstretch lub backstraight, który łączy się z zakrętami.
Pierwsze tory wyścigowe powstały pod koniec XIX wieku i służyły do testowania samochodów. Pierwsze formalne tory zostały zbudowane na początku XX wieku i były wykorzystywane do wyścigów konnych.
Wyścigi odbywają się zazwyczaj na torze okrężnym o obwodzie około 1 mili (1,6 km), ale istnieją tory o różnej długości.
Tor jest podzielony na cztery ćwiartki dwiema prostopadłymi liniami, które przecinają się na środku toru, gdzie znajduje się linia mety. Istnieją również dwa zestawy zewnętrznych pasów zwanych „prostymi”. Pasy te nie są tak szerokie jak te na owalu, a ich celem jest zapewnienie dodatkowej przestrzeni podczas wyprzedzania innego samochodu podczas wyścigu.
Dodany przez Łódzkie!